Smaakt naar meer

Renate 08 augustus 2019 Hebban Team
Ik niet op jou van Sally Thorne, is haar debuut, een debuut die gelijk naar meer smaakt wat mij betreft.
Het is een boek die je deze zomer echt in heel veel sociale media berichten voorbij zag komen, iets wat natuurlijk nieuwsgierig maakt!

Het boek heeft allereerst echt een mooie cover, alleen daarom zou je het boek al oppakken, het is ook een cover die na het lezen echt bij het boek past, zelf hou ik daar wel van, als wat op de cover staat terugkomt in het verhaal.

Het verhaal speelt zich af op de werkvloer in het boekenwereld in een gefuseerde uitgeverij, Lucy werkt voor haar bazin, ze zit de hele dag tegenover Joshua, die weer alles doet voor zijn baas, alleen er is wel een klein puntje, ze hebben allebei een hekel aan elkaar, ze werken elkaar toch een beetje tegen, als dat kan, als er promotie gemaakt kan worden, drijven ze het helemaal op, ze hebben er werk van gemaakt om het elkaar en zichzelf zo moeilijk mogelijk te maken, maar vinden ze elkaar wel echt zo erg,

Het was echt een heel leuk boek, je bent vanaf blz 1 benieuwd naar hoe dat zit met die haat tussen Lucy en Joshua, lijkt mij ook gewoon heel moeilijk als je de hele dag tegen over elkaar zit, je voelt bij beide wel dat er meer achter zit, maar wanneer laten ze het aan elkaar zien, het is gewoon goed uitgewerkt., niet over de top, maar net alsof het echt zo zou kunnen, Ze heeft het gewoon goed uitgewerkt, je blijft benieuwd hoe het nu zit tussen Lucy en Joshua.
Ze heeft een fijne manier van schrijven, ze neemt je eigenlijk gelijk mee in het verhaal, ze gebruikt een hoop humor, ze laat je lachen, je ziet ook eigenlijk voor je hoe het gaat bij het paintballen, je voelt de irritatie tijdens het lezen als ze de hele dag tegen over elkaar zitten., je voelt de ongemakkelijkheid.
Je moet wel van kinderachtige streken houden, of je er in ieder geval niet aan ergeren, want het zijn af en toe wel 2 kleuters hoor die Joshua en Lucy, de een erger dan de ander, dat dan weer wel.
Ook is het een boek die je naar aardbeien laat verlangen, gelukkig is het nu aardbeientijd!!

Het is een leuk en grappig boek, een knap debuut, het maakt nieuwsgierig naar wat Sally Thorne nog meer gaat schrijven, want Ik niet op Jou smaakt naar meer

Meer recensies van Renate