Renate VIP Club

Stad van meisjes is het boek wat erg in de picture staat deze zomer, lovende recensies in de kranten, de mooie cover veelvuldig in beeld bij de sociale media.
Het is ook een cover die met zijn aparte kleurcombinatie, groenblauw/ roze zich daar heel goed voor leent.
Hierdoor worden de verwachtingen natuurlijk ook groot.

Het verhaal gaat over Vivian, die zich niet zo goed kan aarden in het plaatsje waar ze woont, Op een dag neemt ze een besluit en gaat verder leren in New York, waar ze gaat wonen in het Theater van haar tante Peg.
In de theaterwereld voelt ze zich thuis, ze is handig, maakt mooie theaterkleding waardoor de voorstellingen er gelijk beter uit zien.
Ook gaat ze met haar vriendin Celia het bruisende New York in. Tot er op een dag een schandaal is waar ze bij is betrokken, dan wordt alles anders voor Vivian...

Elizabeth Gilbert zet een mooi beeld van de theaterwereld in New York neer, je krijgt tijdens het beeld wel een beeld van hoe het eruit moet hebben gezien. Ze kan de sfeer heel goed neerzetten, het is heel veel filmisch beschreven, het is wel een verhaal dat eigenlijk gewoon wacht om verfilmd te worden.
Ook is het boeiend om te lezen, wat de Tweede Wereldoorlog allemaal voor invloed heeft gehad op de hele wereld, hoe merkbaar dat toch was zo ver van het front., Maar ook wat dat deed met de theaterwereld. of eigenlijk alle industrieën.
De personages zijn leuk, de een vind je leuker dan de ander, maar dat moet ook!, Zo is de vriendin van tante Peg een vrouw die weet wat ze wil, en daar ook echt voor gaat, een vrouw waar je van gaat houden.
Het boek kwam voor mij pas laat op gang, eigenlijk pas tegen het einde de laatste 150 bladzijdes zat ik er echt in, en kon het mij echt boeien, voor die tijd moest ik mij aan het lezen zetten.
Het begint traag, dat moet je gewoon trekken, wel moet je als je dit boek gaat lezen, doorzetten, want het is wel een mooi verhaal, zeker naar de laatste 150 bladzijdes toe.
Soms lees je een boek, die andere helemaal geweldig vinden, maar gewoon net niet jouw boek is, en dat was Stad van meisjes voor mij.!

Reacties op: Stad van meisjes

Stad van meisjes - Elizabeth Gilbert
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 12,99