Anders dan je had gedacht..

12 februari 2018
Ik had het boek al even liggen, het kwam er maar niet van om het te lezen. Wat ben ik blij dat ik er eindelijk aan toe gekomen ben! Een heerlijk boek, het leest vlot en heeft je direct in zijn greep.

Nadine Barroso is een Nederlandse schrijfster, voor mij tot enkele maanden geleden onbekend. Maar zij heeft zeker een plekje in mijn favorieten verworven!

Het boek gaat over een jonge vrouw met een naar verleden. Zij probeert te ontsnappen aan dit verleden. Het boek beschrijft de worsteling die zij als jong meisje mee heeft moeten maken en nog meemaakt. Dit door gebruik te maken van wat 'nu' gebeurt, krantenknipsels en van wat zij in haar dagboek opschrijft over dat wat eerder gebeurde. De overgang tussen deze drie wijzen van schrijven gaat heel natuurlijk, het past gewoon. Je voelt waarom het meisje reageert zoals ze doet, hoe haar zijn beïnvloed wordt door wat ze heeft meegemaakt.

Het boek leest gemakkelijk weg. Er gebeurt genoeg in het boek om je aandacht continu vast te houden. Op sommige momenten gebeurt wat je verwachtte, maar vaker is het net anders.. Jammer dat het uit is!

Meer recensies van