Fantastische podcast, diep teleurstellend boek.

rietje pieters 02 december 2019
Na het beluisteren van de podcast, De Bourgondiërs, gemaakt door Bart van Loo in samenwerking met Klara was ik dolenthousiast om het boek te lezen.
De bevlogenheid waarmee Bart de luisteraar meetrok in de geschiedenis was fenomenaal. Dit was zeker een boek dat iedereen moest gelezen hebben, geschiedenis liefhebber of niet.
De bevlogenheid en het enthousiasme waarmee Bart vertelde. Ongelooflijk, je beleefde, rook , voelde de geschiedenis; je was een toeschouwer op de eerste rij. Je snakte naar meer. Heel goed bekeken van de makers van de podcast. Het meer resulteerde natuurlijk in de aanschaf van het boek zelf.

Groot was dan ook mijn verbazing toen ik van deze 'podcast woordentovenaar' helemaal niets meer terugvond in het boek.
Diep teleurstellend is zijn schrijfstijl ten opzichte van de podcast. Er blijft in het boek geen splinter meer van over.
Een aaneenschakeling van feiten en data. Een geschiedenisboek van studenten is dikwijls nog interessanter en boeiender geschreven dan deze tekst. De tekst wordt ingedeeld in hoofdstukken dewelke dan nog eens onderverdelingen hebben in kleinere hoofdstukken, hoe schools kan het zijn!

Marketing super goed gedaan, de volle 5 sterren en meer.

Meer recensies van rietje pieters