Een debuutthriller die je de hele tijd in de ban houdt

Rita Leyman 30 november 2019
'Perfecte Resten' is een debuutthriller van Helen Fields. Het is het eerste vertaald boek van een verslavende serie, met in de hoofdrollen Ava Turner en Luc Callanach.

Na een incident wordt Luc Callanach door Interpol van Frankrijk naar het Schotse Edingburgh gestuurd. Vanaf de eerste dag heeft hij te maken met een moord. Er wordt een verbrand lichaam aangetroffen. De dader, Dr King heeft zo goed zijn werk uitgevoerd zodat het moeilijk is om uit te zoeken wie het slachtoffer is...

'Met een bijna vaderlijke zorgzaamheid drapeerde hij het lichaam op de grond, spreidde de armen en benen wijd zodat de lucht vrij rond haar huid kon circuleren' Als dit de eerste zin is van een boek dan voel je meteen dat dit een thriller wordt die je graag onmiddellijk wilt verder lezen.
Het verhaal wordt afwisselend verteld door de dader en de speurders. Zo kunnen we ons gemakkelijk plaatsen in hun denkwereld en wordt de spanning ook goed opgebouwd. De korte hoofdstukken dragen ook bij tot de spanning en zorgt ervoor dat het boek lekker weg leest.

De moorden en de beschrijving van de omgeving in Edingburgh worden door Helen Fields zo goed neergepend dat deze serie perfect verfilmd zouden kunnen worden.

Een nagelbijtende thriller die sterk aan te raden is!

Meer recensies van Rita Leyman