Een mooi geschenkboekje

Rita Leyman 07 juni 2020
Naast de talrijke bekende boeken die M.J.Arlidge op zijn naam staan heeft, had hij de eer om het geschenkboekje van de Spannende Boeken Weken te schrijven. 'Wat jij niet ziet' werd dus een kort thrillerverhaal
Emma Forbes geraakt verliefd op een ex-soldaat Marc die door zijn legerdienst mentaal en fysiek beschadigd is. Door zijn littekens is hij niet aantrekkelijk maar Emma, die zelf blind is, trekt zich dit allemaal niet aan. Nu kan zij na al die tijd zelf eens voor iemand zorgen.
Ondertussen gebeuren hier en daar inbraken. De inbreker sluipt door een open raam en vernedert en martelt zijn slachtoffers.
Door één van de slachtoffers heeft de politie één detail van de dader : hij heeft een opvallend litteken in de nek. Zou het Marc kunnen zijn?

Het verhaal zit heel goed in elkaar. Door de korte hoofdstukken wordt de spanning opgebouwd.
De personages zijn heel goed uitgewerkt. Ik kon mij perfect inbeelden hoe Emma zich voelde.
Haar beperkingen door haar blindheid : als er iets bv haar stok en sleutels van plaats verandert, kan ze al in paniek geraken
Door haar handicap wordt het verhaal nog spannender, ze is ahw als opgejaagd wild.
Het boekje leest lekker weg. Ik heb het in één ruk uitgelezen

Meer recensies van Rita Leyman