Giftige vlinders

RobinPenders1 31 oktober 2019
Ik heb het boek Giftige Vlinders gekozen omdat de flaptekst mij boeide. Ik had ook gehoord dat de schrijver ‘Luc Deflo’ wat weg had van Pieter Aspe dus mijn verwachtingen waren redelijk hoog.

Toen ik begon te lezen had ik al snel door dat dit boek niet zoals een boek van Pieter Aspe was. Eerst was ik best teleurgesteld omdat ik hou van de boeken van Pieter Aspe. Dat teleurgestelde gevoel bleef echter niet lang want hoe langer ik las in het boek hoe beter ik het vond. Ik heb wel eens in hetzelfde thema gelezen namelijk thriller, maar ik kan het helemaal niet vergelijken omdat dit boek iets speciaals heeft dat andere boeken niet hebben. Ik heb het boek daarom ook in 2-3 dagen uitgelezen.

De opbouw van het verhaal was redelijk gestructureerd en zat ook logisch in mekaar. Af en toe moest ik wel eens een zin opnieuw lezen omdat ik niet wist waarover sommige dingen gingen, maar dat kan ook goed zijn. Zo moeten de lezers zich concentreren op het boek en zo gaan ze er nog dieper in meegesleept worden.

Het verhaal vond ik alles behalve saai. Het was verrassend, aangrijpend en redelijk seksueel getint maar dat kan zeker in zo een boek.

Ik heb mezelf niet geïdentificeerd met een bepaald personage in het boek maar je wordt zo meegetrokken in het verhaal dat je alles voor je kan zien en het lijkt alsof het echt voor je nes gebeurt.

ik vond het boek goed omdat ik er helemaal in mee werd gesleept en het was een zeer verrassend verhaal. Dit is een van mijn favoriete boeken dat ik heb gelezen. Ik raad het boek zeker aan aan mijn leeftijdsgenoten omdat dit boek het waard is om te lezen. Je gaat je tijd hier zeker niet mee verkwisten. Ik raad het boek ook niet aan aan de jongere lezers omdat het nogal seksueel getint is en de schrijfstijl is wat moeilijker.

Meer recensies van RobinPenders1