Recensie De oversteek

roboos 29 juli 2010
Na de laatste bladzijde van "De Oversteek" resteert er bij mij nog maar één vraag: Wanneer komt het vervolg uit?

De Oversteek is het eerste deel van een trilogie over de gevolgen van een uit de hand gelopen experiment met virussen van het Amerikaanse leger. In Amerika sterft als hierdoor bijna de gehele bevolking uit, slechts enkele mensen weten in kolonies stand te houden. Hoe het de rest van de wereld vergaat, blijft voor zowel de hoofdpersonen als de lezer een raadsel.

Hoofdpersoon Amy, is een jong meisje dat, door het virusexperiment, waarbij zij de laatste proefpersoon was, niet verouderd en onsterfelijk is geworden. Samen met wat mensen uit een kolonie uit Californië maakt ze de avontuurlijke oversteek naar de plek in Colorado waar alles begon.

Jusin Cronin weet de lezer als geen ander te boeien met dit omvangrijke boek van bijna 1000 pagina’s en slaagt erin zowel de hoofdpersonen als de diverse bijrollen levensecht neer te zetten.

De Oversteek is een geslaagde combinatie van thriller, fantasy, avonturenroman en horror en kan ik niet anders dan enorm aanbevelen. Voor mij is dit boek een van de toppers van 2010.

Meer recensies van roboos