De omschrijving van het boek sprak me gelijk aan. Een mysterieuze setting met geheimen.

Toen ik eenmaal doorhad dat het boek geschreven is door Emma Rous en ik van dezelfde schrijfster ook het boek : de tweeling van Summerbourne gelezen heb was ik helemaal overtuigd. Dit boek moet keigoed zijn. Mijn dag kon niet meer stuk toen ik dus doorhad dat dit het nieuwste boek is van Emma Rous en deze dus ook nog op storytell staat!
Eenmaal begonnen in het boek zoog het verhaal me gelijk op.

De schrijfstijl was prettig. Hoofdstukken waren niet te lang,de verhaallijnen wisselden elkaar mooi af, dit maakte het extra spannend. gevoelens van personages werden mooi beschreven zonder hier te lang op door te gaan, de hoofdpersonages vond ik goed uitgewerkt. Ik wist wat ik wou weten over de personages. Niets meer en niets minder. Raven Hall zag ik heel goed voor me. De setting vond ik duidelijk beschreven.
Wat ik zo knap vind aan de schrijfstijl van Emma Rous is het enorme raadsel wat zij in haar verhalen verwerkt. Het boek begint rustig, er is een opbouw en je probeert verbindingen te leggen. Je denkt te weten hoe iets zit en je blijft er toch naast te zitten. Voor je het weet kom je in een stroomversnelling waarbij je constant opnieuw verbaast wordt. Dit boek heeft mij "gegrepen"
Knap hoe Emma Rous dit raadsel heeft vorm gegeven en uiteindelijk alles op zijn plek viel.

Ik had 1 minpunt.
*spoiler*

Ik vind het lastig dat de personages die meededen aan het moordspel 2 namen hadden. Hun eigen naam en de naam van de rol die ze kregen in Raven Hall. Dacht ik de namen door te hebben kregen sommige personages ineens ook voornamen lol die het hele boek niet genoemd werden. ( dat kon natuurlijk niet anders had je het raadsel door )
Daarnaast had je ook nog de verhaal lijn van nina en Beth op Raven Hall. ( nog meer namen te onthouden ) Ik zou zelf de acteurs van het moordspel niet ook nog een aparte naam geven

Reacties op: Puzzelen!

Het geheim van Raven Hall - Emma Rous