roos oud 09 juli 2011
Ik vind het een vlot geschreven boek, geen langdradige verhaallijnen, je kunt het gewoon meteen uitlezen. Je kunt je niet voorstellen hoe het is om maar 20 of (in het geval van de mannen) maar 25 te worden, en het dan ook nog te weten.
Als Rhine wordt meegenomen vraag je je af hoe het met haar broer gaat, 'zegt' tegen haar dat ze moet ontsnappen, maar aan de andere kant ook weer niet. Als je erachter komt dat Linden eigenlijk van niets weet, hoe het in de echte wereld gaat, neem je het hem minder kwalijk dat hij 3 jonge meisjes heeft gekocht. En dan nog Gabriel, een bediende van Rhine's leeftijd. Hij is jaloers dat ze met linden is getrouwd. Er lopen verschillende verhaallijen door elkaar heen zonder dat het verwarrend wordt, wat niet vaak lukt. Het is een toekomstverhaal, maar als kanker inderdaad zo wordt genezen als in het boek, denk ik niet dat dat de bedoeling kan zijn. Ik kijk uit naar het de volgende delen.