Bijzonder origineel!

Sabrina 15 juni 2018
Ik heb kennisgemaakt met Voorlopers door de Hebban leesclub van “De kracht van Velen” omdat het beter was om deel 1 eerst te lezen heb ik het boek gekocht. Het verhaal gaat over een meisje van 15 jaar die een bijzondere gave heeft. Emma voelt, ziet en hoort meer dan de meeste mensen. 2 jaar geleden is haar papa er vandoor gegaan en heeft haar achtergelaten met haar mama en broertje. Wanneer Emma door het bos wandelt staat er opeens een meisje voor haar, in het paars, namelijk Philana. Ze vraagt om mee te komen naar Frankrijk. Emma gaat mee naar het dorp, daar wonen allemaal Voorlopers en haar gave is daar normaal. Haar vader is niet blij met haar komst…

Het boek is bedoeld voor YA, dit merk je aan het taalgebruik. Maar het verhaal groeit en je gaat er steeds meer in gaan geloven. Dit zorgt ervoor dat je wil blijven doorlezen. Het verhaal is ingedeeld in 30 hoofdstukken en verveelt nooit. Op het einde was ik heel benieuwd naar het tweede deel, die ik ondertussen ook vlot gelezen heb.

Meer recensies van Sabrina