Goed boek om bekend te worden met Stephen King als je niet meteen horror wilt lezen.

15 oktober 2017
Ik heb meegedaan aan de leesclub van dit boek, leuke discussie gehad en het was zeker geslaagd!

Nooit eerder heb ik een boek gelezen van Stephen King. Dit is een fantasieverhaal, waarbij ik niet eens wist dat hij fantasie schreef. Ik weet wel dat hij veel horror schrijft, en dat kon je zeker merken in de wat spannendere stukjes in dit boek, die meteen heel goed waren.

Het verhaal gaat over een koninkrijk, genaamd Delain. De koning heeft twee zoons, maar nadat hij overlijdt gebeuren er heel wat vreemde dingen...
Verder wil ik er niet veel over zeggen, anders verklap ik teveel!!

Het boek is een leuk verhaal en heeft hele speciale en unieke elementen. Je kunt vanaf het begin al merken dat het verhaal echt wordt opgebouwd, tot één bepaald punt, waarna het veel spannender en interessanter wordt.Toch waren de personages wat oppervlakkig en vond ik het verhaal soms wat langdradig. Ik heb gehoord dat dit boek gekoppeld is aan de Donkere Toren boeken, maar als je die boeken niet hebt gelezen is dit verhaal ook prima te volgen!! De titel begrijp je pas als je wat verder in het boek zit, het verhaal centreert zich namelijk niet echt met draken. Samengevat, is het een leuk verhaal om even te lezen, niet veel verdieping en het verhaal raakt je ook niet echt, maar zeker spannend en mysterieus!

Meer recensies van