avonturenroman

Sandeo 07 maart 2019
Goed geschreven boek, interessant door de historische beschrijvingen. Tot aankomst in Konstanz boeiend en vol avonturen en mooi geschreven. Daarna verwarring, over hoe de hoofdpersoon Isodorus egocentrisch veranderd is en heftige harde beschrijvingen. Het gedeelte in Konstanz boeide op een gegeven moment minder en ik was vooral benieuwd naar de ontknopingen. Daarom was ik wel iets teleurgesteld over de afwikkeling van het boek omdat de verwachtingen hoog worden gehouden en ik was erg benieuwd naar “het inzicht” en de medegevangene. Toch een boek dat ik met veel genoegen heb gelezen, dat goed geschreven is en ik ga er vanuit dat (ondanks geen bronvermeldingen) de historische feiten grotendeels juist zijn beschreven.

Meer recensies van Sandeo