Filmscript

Sandeo 06 juli 2019
Het boek begint als er al weken een eerste giftige stofwolk is neergedaald op de wereld. Simon is alleen in zijn afgesloten huis samen met Quinn, een puppy die hij voor de deur gevonden heeft. Simon’s vrouw Lisa en zoontje Charlie zijn inmiddels op een nare manier overleden aan een longziekte door de giftige wolk! Dan komen er mannen in beschermende kleding om Simon op te halen. Hij blijkt “uitverkoren” te zijn! Hij moet diverse testen ondergaan en ondertussen wordt hij Adam genoemd. Er wordt gesproken over de Cocoon waarin je kunt overleven ........
Het verhaal wordt verteld met flashbacks naar Simon’s jeugd, zijn opgroeien en zijn liefde voor Lisa en hun zoontje.
Al met al een mooi boek. Het gaf mij wel het gevoel dat het geschreven is als een soort filmscript. Wat meer verdieping had gemogen vond het soms wat taai en het gedeelte “cocoon” had juist wat uitgebreider mogen zijn en het einde was voor mij niet direct een verrassing maar wel origineel!!
Wel goed bedacht verhaal!!

Meer recensies van Sandeo