Meeslepend

Sander 03 december 2019
Dodelijke affaire is vanuit het perspectief van een aantal hoofdrolspelers geschreven. Met korte hoofdstukken, steeds vanuit een ander karakter wordt je snel diep in het verhaal gezogen. De korte hoofdstukken zorgen voor snelheid en spanning in het verhaal. Er gebeurt veel en er hangt vrijwel continue iets te gebeuren.
Het plot zit behoorlijk goed in elkaar. De verschillende lijnen lopen goed in elkaar over en passen op een klein stukje na goed bij elkaar. In combinatie met sterke personages koste het geen moeite in het verhaal te komen.

De personages zitten dus sterk in elkaar. de hoofdrolspelers zijn goed uitgewerkt en hebben gedurende de bijna 500 pagina's (in e-book) een gezicht gekregen. De rol van een aantal andere personages zijn vrij klein en zijn ook minder uitgewerkt. Voor dit boek is die keuze goed uitgepakt. Geen moment is er het gevoel dat er informatie ontbreekt of teveel is.

Een meeslepende en pakkende thriller die van begin tot eind interessant is gebleven. Voor mij de eerste Peter James, maar absoluut niet de laatste.

Meer recensies van Sander