Wisselende strijd

Sander 20 oktober 2019
Memento heeft als rode draad een onderwerp dat steeds meer in het nieuws komt. Als Jana als hoofd officier van justitie bij een zaak betrokken raakt, gaat ze steeds dieper in het verleden graven. Het onderzoek levert steeds nieuwe informatie op die het verhaal aan de ene kant krachtig maken, maar aan de andere kant ook richting het overdreven en ongeloofwaardige duwen.
Het onderzoek bestaat eigenlijk uit twee afzonderlijke lijnen, waarvan 1 overbodig is. Ik denk dat als de verhaallijn vanuit 1 perspectief geschreven zou zijn een betere indruk zou hebben achter gelaten.

Het boek leest voor het grootste gedeelte prettig. Wel worden een aantal zaken behoorlijk in detail uitgelegd doordat er ook op de positie van vuile vaat in de vaatwasser. Dit voegt niets toe. Voor mij was het net niet te veel, waardoor ik toch in het verhaal bleef.

Meer recensies van Sander