Zoektocht

Sander 22 september 2019
Verloren vrouw is een zoektocht waarin veel gebeurt. Charles den Tex heeft met korte zinnen en hoofdstukken veel snelheid is het verhaal zitten. Een verhaal waarbij de zoektocht naar en van Djenna de rode draad is. Vanuit verschillende oogpunten, die allemaal op de één of andere manier met elkaar zijn gelinkt is een interessante zoektocht ontstaan waarbij je als lezer wordt meegezogen.

Verloren vrouw heeft eigenlijk van alles wel wat in zich. De directheid van personages en van de schrijfstijl zelf, actie, verraad, manipulatie, wraak etc. zijn zeker van toepassing in verloren vrouw. Voor sommige lezers is het misschien teveel van het goede, maar veel zullen ook gaan smullen van dit boek.

De uitwerking en opzet van het verhaal is sterk. Het is snel duidelijk dat alles met elkaar te maken heeft, maar de werkelijke redenen kom je pas te weten wanneer het noodzakelijk is. Hierdoor blijft het interessant en aangenaam te lezen.
Vanwege de verschillende verhaallijnen zijn er wel veel personages die allemaal een belangrijke rol hebben in het geheel. Ze hebben allemaal een persoonlijkheid, maar zijn niet allemaal heel diep uitgewerkt. Voor mij is dat prima aangezien levensverhalen van personages ook de snelheid weghalen. In dit geval is er wat mij betreft een juiste keuze gemaakt.

In het geheel is Verloren vrouw een heerlijk boek met de nodige snelheid en actie. Een leuk en meeslepend boek dat ik zeker kan aanraden.

Meer recensies van Sander