Verslavend leesvoer

Sandra Hutchison 06 augustus 2019
Verleid is het eerste deel van de veelbelovende New Adult trilogie Driven. Wanneer Rylee de zelfverzekerde Autocoureur Colton ontmoet, valt ze letterlijk en figuurlijk als een blok voor deze hunk. De aantrekkingskracht valt niet te ontkennen en het lijkt erop dat dit wederzijds is. Maar Rylee weet beter, hij is een player en kan ieder meisje krijgen. Dus wat moet hij nu met haar, waarschijnlijk is zij gewoon zijn zoveelste verovering! Na hun hartstochtelijke ontmoeting besluit ze hem verder te negeren, maar Colton heeft hele andere plannen.

Zo nu en dan is het lezen van een luchtig New Adult verhaal vol soapachtige clichés en erotiek best prettig. Leuk als tussendoortje, even lezen met het verstand op nul, maar niet meer dan dat. Maar het eerste deel van Driven blijkt veel meer dan een aangenaam luchtig verhaal.
De boeken van de Amerikaanse auteur K. Bromberg zijn een groot succes en van Driven is zelfs een vermakelijke filmserie gemaakt. Meer dan terecht! Verleid was voor mij de eerste kennismaking met haar boeken en ik ben verkocht.

Verleid is een verhaal vol aantrekking en afstoting. Geschreven vanuit de visie van het personage Rylee. Je gluurt als het ware over haar schouders mee en er wordt je een ruimschoots kijkje in haar denkwereld gegund. De vlotte, openhartige manier van schrijven van K. Bromberg zorgt ervoor dat je al snel in het verhaal zit en als het ware, zonder enige moeite, in de huid kunt kruipen van Rylee. Zowel zij als Colton hebben te kampen met een moeilijk verleden. Dit verleden en hun karaktereigenschappen worden je tijdens het lezen al snel duidelijk gemaakt. De personages worden bijzonder goed uitgediept, waardoor dit begin van een trilogie echt voelt als een werkelijke kennismaking met Colton en Rylee. Als lezer kun je je al snel een beeld vormen van dit tweetal. Ze voelen al snel echt en vertrouwd aan, wat ervoor zorgt dat je maar één ding wilt en dat is zo snel mogelijk doorlezen.

Naast alle liefdesperikelen, de vele (lange) erotische scènes die je van dit genre boeken mag verwachten, heeft Verleid veel meer te bieden. Zo werkt Rylee bijvoorbeeld in een opvanghuis voor jongens die niet meer thuis kunnen wonen. De problematiek rondom deze jongeren komt zo nu en dan aan bod in het boek, wat de geloofwaardigheid van het verhaal versterkt. Best een belangrijk onderdeel van het verhaal want dit is tevens een aanloop naar het verleden van de knappe Colton. Het wordt al snel helder dat hij leidt aan bindingsangst, maar het hoe en waarom precies blijft voor Rylee (en dus ook voor de lezer) nog lang een mysterie.

Verleid smaakt naar meer en gelukkig liggen er dan ook al een tweede en derde deel binnen handbereik. Verslavend leesvoer en zonder twijfel een aanrader voor wie graag New Adult boeken leest!

Meer recensies van Sandra Hutchison