Een schrijver die de lezer begrijpt: Tamar Cohen!

10 december 2014
Op de omslag van De andere vrouw staat: “Op de begrafenis van je man verwacht je niet zijn ándere echtgenote tegen te komen…”, knappe boekenworm die dit boek weet te negeren en het niet mee neemt naar huis van de bibliotheek of boekenwinkel.

De andere vrouw vertelt het verhaal van Selina en Lottie, twee vrouwen die elkaar tot voor kort niet kenden maar wel allebei met dezelfde man getrouwd waren. Selina was maar liefst 28 jaar getrouwd met hem en Lottie 17 jaar. Denk je eens in, een man die al ruim 17 jaar een dubbelleven leidt, in welke bochten heeft hij zich moeten wringen? Verrassend genoeg gaat het boek daar nu juist niet over, het boek vertelt het verhaal van beide vrouwen.

Telkens als je denkt dat het niet erger kan worden in het leven van Selina en Lottie komt er weer iets anders om de hoek kijken en daarbij komen deze twee dames een aantal keer lijnrecht tegenover elkaar te staan.

Cohen neemt steeds de lezer mee in het verhaal door per hoofdstuk te wisselen van hoofdpersoon, ik vond dit erg prettig, ik houd van afgebakende hoofdstukken, zeker als ik een boek puur ter ontspanning lees, soms wil ik domweg geëntertaind worden door een schrijver en Cohen doet dit prima! Geen lastige stukken, niet teveel hoeven nadenken, ja nu ik stop met mijn boekenblog merk ik dat ik daar écht behoefte aan heb, even niet nadenken over een literair vraagstuk in het boek maar fijn een “verstand op nul en lekker lezen boek”. Cohen snapt dit en voert dit op een fijne manier uit in haar boek. Ik ga dan ook zeker bij mijn plaatselijke bibliotheek kijken of ze haar vorige boek hebben, deze schrijver smaakt naar meer!

De ruzies tussen de twee vrouwen, het wederzijds onbegrip, de reacties van hun omgeving en de grote vraag waarom maken dat je vlot doorleest, je wilt het snappen, ehm als in waarom beide vrouwen nooit iets gemerkt hebben (want als lezer oordeel ik daar lekker makkelijk: dit zou mij nooit kunnen overkomen?), enig begrip voor de man in kwestie vervliegt gelukkig al simpelweg op pagina één.

Meer recensies van