Tom en Amber zijn net ouders geworden van Emma, een baby die door middel van een draagmoeder ter wereld is gekomen. Tom en Amber zijn de mensen achter de succesvolle Mindset Academy, de draagmoeder, Kirsten, is een student van hen. Wanneer zij de dag na de geboorte de ziekenhuiskamer in komen zijn zowel Kirsten als baby Emma spoorloos verdwenen. Dan begint de grote zoektocht die niet eenvoudig is want juridisch zijn Tom en Amber geen ouders van Emma. Tom gedraagt zich soms heel vreemd tijdens de zoektocht, zo vreemd dat Amber soms twijfelt of hij wel wil dat Emma weer terug komt.

Er komt een groot aantal personages voor in het boek en die blijven allemaal wat oppervlakkig, zelfs met hoofdpersonen Tom en Amber blijft het oppervlakkig alhoewel het niet moeilijk is om je vanaf het begin aan Tom te ergeren; hij heeft de vreselijke koosnaam “muze” voor Amber! Naast de zoektocht naar Emma loopt een ander verhaal: Ambers zus Tara werkt voor de New York Times aan een stuk over een Russische mensenhandelaar, Alec …. Deze Alec is de beste vriend van Tom vandaar dat Tara de band met haar zus en zwager weer wat probeert aan te halen door een poosje bij hen in het tuinhuis te gaan wonen. Tom’s assistent Joël heeft ook een redelijk aandeel in het verhaal, hij is een vreemde snuiter en zeker in het begin moet je als lezer even goed opletten wat hij allemaal wel en niet doet.

De schrijfstijl is heel helder, duidelijke taal waardoor het boek makkelijk weg leest. Soms wel wat onnodig grof, vooral tijdens seksscenes. Het verhaal is nergens echt spannend maar zorgt toch dat je wel verder wilt blijven lezen. Al vrij snel heb je door hoe het plot ongeveer in elkaar steekt en dat is wel jammer. Desondanks zijn er enkele wendingen met een bijzondere insteek. Het boek bevat een groot aantal thema’s die niet diep genoeg uitgewerkt zijn en dat maakt het een beetje rommelig. Aardig verhaal, maar geen hoogvlieger.

Reacties op: Zeker geen thriller

Meisje van me - Ilse Ruijters