Al jaren is jill mansell één van mijn favoriete schrijvers. Ik word iedere keer vrolijk van haar boeken, ze lezen vlot en zijn heerlijk om te lezen. Rozengeur en zonneschijn is er zo ééntje dat zeker niet aan je to be read lijstje mag ontbreken.

Het verhaal:
Sophie werkt als fotografe in een populair badplaatsje st.carys. Ze heeft besloten om niet meer aan een relatie te beginnen. Maar dan ontmoet ze de knappe Josh, de nieuwe eigenaar van het hotel Mariscombe. Al hoofdschuddend zei ze nee om niet te gaan dineren met hem. Verbluft vroeg hij: Helemaal niet? Had ze een baby of een ouder familielid op wie ze moesten passen? Josh begreep het niet, wat was er aan de hand met Sophie?

Wat vond ik van het verhaal:
Deze keer zag ik meerdere hoofdpersonages in dit verhaal. Zo had je Tula, Josh, Riley en Sophie om wie het allemaal draaide. Door heen het verhaal leer je hun beter kennen en hun persoonlijke karakters. Alle personages hebben door heen de jaren iets meegemaakt dat bij sommige mensen heel gevoelig ligt. Er was deze keer niet echt een bad boy in dit verhaal maar eerder personages die veel geheimen hadden. Het verhaal was enorm verrassend en humoristisch naar het einde toe.

Mijn favoriete personage:
Ik was onmiddellijk gefascineerd door Sophie, waarom wou ze niet uitgaan met Josh of andere mannen. Tot als je haar nog beter leert kennen in het verhaal. Oh en wat had ik medelijden met haar en vooral op het einde. Ik begrijp haar nu ook beter.

Conclusie: Dit boek geef ik 5 sterren.
Jill schrijft echt vlotjes zoals we gewoon zijn van haar. Dit boek is echt , humoristisch, fascinerend en heerlijk naar het einde toe. Van dit boek ga je van zelf glimlachen en verlangen naar een beetje zonneschijn en romantiek in je leven.

Hou jij net zoals ik van feelgood romans?

Reacties op: Feelgood roman Rozengeur en zonneschijn

Rozengeur en zonneschijn - Jill Mansell