Even helemaal stil van…

Sanne 09 juni 2021
Sacha groeit met haar broer en zusje op in een welvarend gezin. Wanneer haar ouders scheiden, sluit haar vader, kunstschilder Ed Gerdes, zich aan bij de NSB. Sacha moet proberen om te gaan met haar afkeer van de NSB en haar liefde voor haar vader.
Jaren later reconstrueert Miloe van Beek, kleindochter van Sacha, het verhaal van haar grootmoeder en probeert te ontdekken hoe het onbesproken verleden de familie beïnvloedt.

Het boek begint met een interessant proloog dat meteen de aandacht van de lezer trekt. Vervolgens is het verhaal opgedeeld in twee delen: het eerste deel gaat over Sacha en het tweede over Miloe.
De hoofdstukken zijn kort en starten met het jaartal waarin het zich afspeelt, waardoor alles heel overzichtelijk is. De schrijfstijl is vlot en helder en zorgde ervoor dat ik het boek binnen één dag uit had. Het was onmogelijk om nog te stoppen met lezen!
De personages zijn goed uitgewerkt en Sacha krijgt gedurende het verhaal steeds meer diepgang. Je gaat als lezer ontzettend met haar meeleven. Het deel van Miloe had van mij nog wel wat uitgebreider gemogen.

Een zeer aangrijpend familieverhaal waar je als lezer even helemaal stil van wordt… Een echte aanrader!

Meer recensies van Sanne