Viel een beetje tegen....

Sanne 17 september 2019
Dit boek is de afgelopen maanden behoorlijk gehypet in de media dus het is niet gek dat ik benieuwd was naar dit verhaal.
Peter Buwalda heeft jarenlang aan dit boek gewerkt en het is nog maar deel 1 van een trilogie. Buwalda’s hang naar perfectie zorgde ervoor dat zijn boek niet in september 2018 uitkwam (zoals oorspronkelijk gepland), maar pas in maart 2019.

“Hoe vaker hij met de schrik vrijkwam, hij roekelozer hij werd. Goed wegkomen wakkerde overmoed aan.” (citaat)

Het verhaal leest vlot, bevat veel metaforen en het taalgebruik is toegankelijk. Ondanks dat ik sommige scenes wat te langdradig, of beter gezegd “zeurderig” vond, is de manier waarop dit verhaal is opgeschreven knap gedaan. In het boek wordt geregeld gewisseld van personage of tijd in de vorm van flashbacks. En dan stopt plotseling het verhaal en is het wachten op deel 2.

Tijdens het lezen van dit verhaal kon ik voor geen van de personages sympathie opbrengen en enkele personages vond ik zelfs vreselijk. Ik denk dat dit er aan heeft bijgedragen dat ik ook niet kon meeleven met een personage en niet echt in het verhaal zat. Natuurlijk ben ik best benieuwd hoe het verder gaat, maar voor nu ben ik blij dat ik dit deel uit heb.

Meer recensies van Sanne