Verborgen

17 april 2016
Zoey heeft eindelijk wat ze wilde, de waarheid is aan het licht. Neferet is ontmaskerd als bondgenote van het kwaad en de Hoge Raad staat niet langer aan haar kant. Zoey en haar vrienden hopen nu dan eindelijk hulp te krijgen bij het verdedigen van hun geliefde school tegen de kwaadaardige macht die elke dag sterker wordt. Ze zullen alle hulp nodig hebben, want Neferet is niet van plan zich zomaar gewonnen te geven. Eerst richt een raadselachtige brand vernieling aan in de stallen. Vervolgens doet Neferet een gruwelijk zet, een zware beproeving voor iedereen. Zoey weet dat ze haar instinct moet volgen, maar als ze zich vergist kan dat grote gevolgen hebben voor diegene die haar dierbaar zijn.
Het vorige deel vond ik een minder deel, ik werd er niet zo in meegesleurd als in de acht eerste delen, maar dat heeft dit deel 10 dus weer helemaal goed gemaakt. De verhaallijn die voor Shaylin uitgewerkt is was voor mij een heel aangename verrassing net alsook ik enorm verrast was door het feit dat de verhaallijn van Erin zich tegen Zoey’s cirkel begint te keren, maar we gaan hier niet te veel uitweiden naar de details. Die moeten de lezers zelf ontdekken, maar ik was content met de aangename frisse wind die door dit deel ging. P.C. Cast heeft opnieuw de opwinding gebracht met goed uitgewerkte personages waarin je volkomen mee kan gaan en echt kan geloven en zeggen “Zou er dan toch enige waarheid zitten in deze reeks? Zou het kunnen ???” Altijd fijn als je even in deze fantasiewereld kan weg duiken zonder je iets van de echte wereld te moeten aantrekken en ’s avonds je boek kan sluiten met een geweldige grijns op je gezicht en de zucht van “waar heb ik deel 11 liggen???”

Meer recensies van