Zuur

19 april 2016
Cara wordt op een avond aangevallen en zonder reden verminkt met een bijtend zuur. Het vreet haar gezicht weg en ze blijft voor het leven verminkt. De verwerking van dit is zeer zwaar, vooral omdat er vermoedens rijzen dat Cara geen toevallig slachtoffer is. Psychologe Kathleen Verlinden begeleidt haar bij de verwerking, maar het lijkt alsof iemand al waar werk teniet doet.

Wat een ongelooflijk goed boek! het was voor mij de eerste boek van Anja Feliers die ik gelezen heb. Ik moet echt even op adem komen van die ontknoping. Wie had dat gedacht? Ik had snel door wie verantwoordelijk was voor het gooien van het zuur in Cara's gezicht maar dat het zo zou uitdraaien. Ongelooflijk hoe de schrijfster de moeilijke relatie tussen moeder en dochter neerschrijft. Het gebrek aan emoties van de moeder en de schreeuw naar aandacht van Cara. Nog een aspect wat mij tot in mijn tenen raakte was het verraad dat haar vrienden naar Cara toe plegen. Ik kan het me niet voorstellen. Bij momenten is het boek dan ook enorm rauw waar het op andere momenten zinderend spannend is met een onverwacht eindplot. Zonder twijfel ga ik nog een boek van haar lezen.

Meer recensies van