Mijn relaas van Blauw

Ik mocht Blauw lenen van een vriendin, fijn! Mijn verwachtingen waren natuurlijk torenhoog, maar liefst 25 keer dé 5 sterren behaald op Hebban, super!

De kaft vond ik alvast mooi en uitnodigend, eenvoudig maar stijlvol. Hopelijk is het verhaal ook zo? Korte inhoud klinkt goed, beetje spanning er bij?

Dus... een avondje in bad met Blauw, met de belofte nadien een update naar de vriendin te versturen. Even een fragment uit berichtjes :

“7 hoofdstukken gelezen...
Hmmm, diene auto in de gracht zonder dat iemand dat ziet?
Maar als hét grote geheim ..... is, dan is het voor mij toch wel heel voorspelbaar (dus hoop ik op een ander geheim). En als .....haar vader is?
Enfin, nog niet zwaar onder de indruk, teveel beschrijvingen en bijvoeglijke naamwoorden.
Maar als lezer wil je natuurlijk weten wat er vroeger gebeurd is... dus we lezen verder.”

En inderdaad, ik heb verder gelezen én mijn voorspellingen zijn uitgekomen!
Voor mij was het verhaal bijna hilarisch, zoveel toevalligheden én clichés. Ik kreeg er de slappe lach van... maar dat zal niet de bedoeling zijn geweest, denk ik? “Ook dat nog...” hoe vaak heb ik dat gedacht tijdens het lezen... Ik kon het verhaal echt niet meer au sérieux nemen, spijtig.

Roman, feelgood... voor mij was het eerder chicklit.

Bij de schrijfstijl vielen me de vele bijvoeglijke naamwoorden op, soms wel storend.
Het verhaal las vlot, ondanks de grote voorspelbaarheid. Ik blijf dus wat verward achter... zeer gemengde gevoelens. Toch een drie sterren*** voor de mooie uitgave en vlotte leesbaarheid. En vooral voor de slappe lach, hoe ongepast die voor andere lezers misschien ook kan overkomen!

Reacties op: Te veel toevalligheden én clichés, spijtig

Blauw - J.B. Hathewine
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99