Hoge verwachtingen... twee sterren **

Saskia I. 17 september 2019
Wat vond ik van Egyptisch Blauw? Ik deel hier even het berichtje dat ik aan Johnny Bollé heb verstuurd...

“Dag Johnny,

Via het Selfpub Café mocht ik je boek, Egyptisch Blauw, lezen. Ik had best wel hoge verwachtingen. Mooie recensies, veel sterren. Een mooie cover en een verzorgde uitgave, ook altijd fijn!
Nog voor ik in je boek begon vond ik je ook al heel sympathiek overkomen... altijd vriendelijk en enthousiast in de groep! En daarom vind ik het heel vervelend dat ik je boek maar twee sterren heb gegeven... Waarom?
Ik vond het zeker geen ‘literaire thriller’. Ik had eerder de indruk dat ik een spannend Young Adult verhaal aan het lezen was. De schrijfstijl kwam me vaak wat kinderachtig en geforceerd over. Door steeds de namen van de personen in de conversaties te herhalen, werden de gesprekken ongeloofwaardig en dat haalde de vaart uit het boek. Als aandachtige lezer had ik al snel een vermoeden hoe de relatie van Jovanny in elkaar zat. Een warrig kluwen van (soms ongeloofwaardige) relaties, maar vooral té veel toevalligheden maakten het voor mij een zwak verhaal.

Toch merkte ik wel je enthousiasme als schrijver in het boek. Op sociale media zag ik dat je een deel van je leven in het verhaal hebt verwerkt, oa de hond en de sportiviteit! De omgeving in Antwerpen is ook fijn beschreven.

Nu je nieuwe boek bij een uitgeverij is terecht gekomen, zal het wel beter geredigeerd zijn. Ik wens je alvast heel oprecht veel succes met Bloedmaan!

Groetjes, Saskia “

Meer recensies van Saskia I.