Dat Bill Bryson aangenaam schrijft, dat weten de meeste lezers al wel ondertussen. Hij nam ons al mee op reis, leerde ons boeiende geschiedenis en wordt door bijna iedereen bejubeld, terecht! Deze keer neemt Bill Bryson de lezer mee op een wonderlijke reis door het menselijke lichaam! In 23 hoofdstukken wordt de mens van kop tot teen ontleed. Elk hoofdstuk begint met een toepasselijke quote en een kleine tekening.

“Om mijn levensbeschrijving aan te vangen met het begin van mijn leven, vertel ik dat ik geboren ben.” (Charles Dickens, David Copperfield)

Op een eenvoudige manier én met de nodige humor vertelt Bill Bryson zowel een stukje geschiedenis als wetenschappelijke feiten. Wie deed welke wetenschappelijke ontdekking in welke tijd? Hoe reageerde de omgeving? Hebben de ontdekkingen vandaag nog steeds nut? Daarnaast verklaart de schrijver dus ook hoe ons fascinerende lichaam werkt. Door de afwisseling in zijn vertelstijl én de korte hoofdstukken, blijft het altijd boeiend.

De twee bundels met illustraties zijn een waardevolle aanvulling!

Twee vierkante meter huid, veertigduizend microben, zeven miljard miljard miljard (of zeven quadriljard) atomen,... en toch blijft er op het einde van ons leven, bij crematie, maar iets meer dan 2 kilo as over van dit wonderlijke lichaam.

Reacties op: Ons wonderlijke lichaam

Het lichaam - Bill Bryson