Dit boek bevat alles

Saskia 08 juni 2016

In Hof van doorns en rozen zet Sarah J. Maas Belle en het Beest in een nieuw jasje. Er is niet één beest maar er zijn er vele, net als Hoge Fae, elfide, de Bógge, puca en de plaag. Je beleeft dit avontuur met Feyre, een dappere jager.

De wereld die Sarah J. Maas beschrijft is beelden, kleurrijk en fantasievol. Doordat Feyre wat ouder is dan de meeste karakters in een YA kan Sarah J. Maas dieper in het verhaal gaan. Zijn de liefdes perikelen meer ontwikkeld en komt ware liefde meer tot zijn recht. Ook fijn dat Feyre niet het mooiste en slimste meisje van de klas is. Je leert de personages eerst goed kennen voordat de spanning in het verhaal komt. Maar op dat moment is het boek bijna niet meer weg te leggen.

Dit boek bevat alles. Spanning, liefde, cultuur, geschiedenis, fantasie, krijgskunst ect.

Naast Feyre heb je ook nog Tamin, Lucien en Rhysand. Die het verhaal kleur geven. Net als het raadsel:

Ik laat me niet vinden door degenen die mij zoeken
Maar ik kus juist hen die mij ondankbaar vervloeken.
……

Nu wachten op Hof van mist en woede.

Meer recensies van Saskia