De Hobbit

savanna-vries 13 december 2018
De Hobbit is een boek geschreven door J.R.R Tolkien.
'Dit is het verhaal van hoe een Balings op avontuur ging en dingen deed en zei die hij niet had verwacht..'
Bilbo Balings is een hobbit die geniet van zijn leven in zijn hobbithol. Op een dag kwam Gandalf, de tovenaar hem opzoeken. De tovenaar haalt hem over om op avontuur te gaan met de dertien dwergen. Gandalf, de hobbit en de 13 dwergen beleven een avontuur om de schat die de draak Smaug gestolen heeft terug te krijgen. Tijdens de tocht vind de hobbit een ring. Wat hij toen nog niet wist is dat de ring een grote rol ging spelen in het avontuur. Door het grote avontuur veranderd de hobbit in een compleet ander persoon.

Het boek speelt zich ongeveer af in een periode van een jaar. het boek speelt zich af in een fantasiewereld. In het boek worden mooie omschrijvingen gegeven van hoe de omgeving er uit ziet op een gepaste manier.

de schrijfstijl vond ik in het begin even wennen, ook omdat ik nog nooit eerder een boek had gelezen van Tolkien. de schrijfstijl is wat ouder maar naar een paar bladzijdes viel het niet meer op en las het heerlijk weg. in het boek worden liedjes geschreven die er worden gezongen. dit vond ik persoonlijk erg leuk om te lezen omdat ook in de liedjes een soort boodschap beschreven was.

voorin het boek is een kaart waarop je kan zien waar het verhaal zich op dit moment afspeelt. dit vind ik persoonlijk een groot pluspunt.

het verhaal zelf is erg boeiend en er gebeurd zoveel dat je niet meer kunt stoppen met lezen. het boek is spannend en bevat ook erg veel humor.
het speelt zich voornamelijk af door het oogpunt van de hobbit, die niet gewend was aan avontuur.

het boek speelt zich af voor ' In de ban van de ring' (Lord of the rings).

ik geef dit boek 5 sterren omdat ik vind dat het een erg boeiend verhaal is en het verhaal is zo danig goed omschreven dat je niet meer kunt stoppen met lezen.

kortom een boek vol met avontuur en humor die elke fantasie liefhebber zou moeten lezen!

Meer recensies van savanna-vries