Recensie Siegfried

SeemaSingh 07 oktober 2018
Het verhaal was de eerste zeventig bladzijdes niet zo interessant. Ik moest moeite doen om verder te lezen. Het wordt pas echt diepgaand als Rudolf Herter de twee vroegere bediendes van Hitler ontmoet. Ik vond dat Herter niet nodig was als tussenpersoon om Hitler te verklaren. Het verhaal van Falk en zijn vrouw was al een boek op zich. Door de onderbrekingen van Herter kon ik me juist niet inleven in hun verhaal. Je werd zo constant aan herinnerd dat het een flashback was. Ik vond dat het verhaal al mocht eindigen met het dagboek van Eva. Het is een goed einde voor het boek, want daarin sterft Hitler, de persoon waar het allemaal om draait. Herters dood was overbodig. Meer als de helft van het boek gaat over Herter en niet over Hitler. Dat vond ik jammer. De auteur had het boek net zo goed helemaal kunnen laten afspelen in het verleden. .

Meer recensies van SeemaSingh