Wauw..... een diepe zucht ontsnapte me toen ik het boek uit had.

Elke avond genoot ik ervan om met het boek weg te dromen naar Alaska. Mee te reizen in hun waanzinnige tocht.
6500 km door de natuur van Alaska. De voorliefde van Caroline voor dieren straalt van de bladzijdes. Ik heb regelmatig diersoorten opgezocht op internet tijdens het lezen, omdat ik wilde weten hoe deze eruit zagen, omdat ze ze met zoveel passie beschreef. Ook haar gedachtegang over haar toekomst en haar passie als bioloog bracht ze mooi onder woorden. Ze hebben hoogte, maar ook dieptepunten meegemaakt en hebben zich er prachtig doorheen geslagen. Het liep me zien dat de schoonheid vaak veel dichterbij is dan je denkt. Het verhaal is heel beeldend geschreven waardoor je op dat moment ook echt op die plek kon indenken en tussen de regels door zat er ook allerlei informatie over dieren in het verhaal zonder dat het langdradig of te informatief werd. De balans was precies goed. Ook liet het me beseffen dat we zuinig moeten zijn op de aarde, want deze mooie plekken mogen niet verloren gaan.

Reacties op: De liefde voor Alaska

Met de zon als kompas - Caroline van Hemert
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 12,99