Als je door het begin bent, is het een top boek

Sharon8 05 april 2020
Het eerste deel van het boek is echt een deel waar je doorheen moet.
Ik wilde bijna stoppen met lezen, maar toch had het boek wel enige charme waardoor ik door heb gelezen; en gelukkig maar.
Het eerste deel is vrij lastig te begrijpen omdat er twee verhaallijnen door elkaar lopen, en het deel van Mikael veel personen aan bod komen, Het duurde bij mij een tijdje welke rol iedereen speelde in het verhaal. Ik had het gevoel dat lange niet iedereen terug zou komen in het verhaal, maar daar heb ik me toch in vergist. Iedere persoon die benoemt wordt keert wel een keer terug in het verhaal.
Wel sprak de schrijfstijl me meteen erg aan. Ook al worden er veel personen omschreven; door de goede details begreep ik op een gegeven moment wie de personen waren en wat hun rol in het verhaal was.
Ongeveer bij hoofdstuk 15-16 komen de verhaallijnen bij elkaar en wordt het duidelijk wat Mikael en Lisbeth met elkaar te maken hebben,
Ik vond vooral de rol van Lisbeth heel goed omschreven, Ik vond haar karakter erg mystereus maar ook wel weer leuk.

Vanaf hoofdstuk 23-24 werd het voor mijn gevoel pas echt spannend, Ze komen er achter wie de vrouwen vermoord heeft.
Ook wordt het hele mysterie rondom Harriet ontrafeld. Dit was voor mij het spannendste gedeelte en wilde ik ook niet stoppen met lezen.
Op bladzijde 602 (van het ebook) staat de zin "Nog een man die vrouwen haat". Dit is eigenlijk de gehele rode draad door dit boek heen en dat vond ik zo bijzonder omdat ik dat in eerste instantie niet echt in de gaten had.

Ik kijk nu al uit om deel 2 te gaan lezen; De Vrouw Die Met Vuur Speelde

Meer recensies van Sharon8