Welkom in Copperhill

sheila_hjv_inbooks 02 december 2022
Emma weet het zeker, dit jaar laat ze het hele kerstfeest aan zich voorbijgaan. Geen boom, geen versiering en geen kerstdiner. Dat is haar plan en daar gaat ze zich aan houden.

Een jaar geleden is Emma met kerst gedumpt, en ze wil er alles aan doen om daar niet aan te worden herinnerd. Een verblijf in een boshuisje en haar werk moeten haar door deze kerst loodsen.

“Mijn vraag was natuurlijk ook niet heel gebruikelijk, dus ik begreep haar opgetrokken wenkbrauw wel. Geen kerstsfeer in huis met kerst. Dat krijgt ze vast niet vaak te horen.” Annemieke Heller

Zal het Emma lukken om kerst te ontlopen? Of is er iemand die haar kan overhalen om de feestdagen toch niet helemaal alleen door te brengen?

De kerstretraite van Annemieke Heller is een lieve kerstnovelle vol vertederende momenten.

Het is fijn om vanaf de eerste digitale pagina te ontdekken dat je samen met Emma op de juiste plek bent beland. Een plek waar je even tot rust kan komen, terwijl je je laat omhullen door de sfeer waar je op dat moment naar op zoek bent. Voor Emma is dat alles wat niets met kerst te maken heeft, maar als lezer weet je wel beter. Annemieke Heller laat je namelijk duidelijk merken dat de kerstsfeer al snel op de deur van Emma zal aankloppen.

Annemieke Heller geeft je, met een fijn verhaal en lieve personages, precies waar je op hoopt. En als de karakters niet alleen liefde voor elkaar voelen, maar ook een groot met liefde gevuld hart voor dieren hebben, dan kan mijn leeservaring al bijna niet meer stuk. Ik zeg bijna, omdat het verhaal natuurlijk ook gewoon lekker moet worden verteld, en gelukkig kan je dat wel aan deze auteur overlaten. Je voelt gewoon hoe haar enthousiasme voor deze tijd van het jaar van jouw ereader af knettert.

De kerstretraite van Annemieke Heller is een heerlijke novelle waarin de warme kerstbeleving overduidelijk aanwezig is, en waarvan het verhaal voor je gevoel veel te snel voorbij is. Gelukkig ziet het er naar uit dat de auteur haar lezers vaker mee zal nemen naar Copperhill, en dat is een mooi vooruitzicht.

⭐️⭐️⭐️⭐️

@sheila_hjv_inbooks