De geest in de rivier van Carrie Jones en Steven E. Wedel begint met de tekst: “Je bent van mij. Jullie zullen allemaal van mij zijn.” direct veelbelovend.

Amy wist al, voordat het gebeurde, dat de vader van haar beste vriendin dood zou gaan. Amy heeft visioenen, hele enge visioenen die uitkomen. Amy kan soms ook mensen beter maken, en dat vindt ze een stuk fijner dan die afschuwelijke beelden. De laatste tijd heeft ze veel nare visioenen over de rivier.

Alan heeft Navajo bloed. Hij weet wel het een en ander over duistere zaken. Wanneer hij, samen met zijn moeder, bij Courtney en haar moeder komt wonen, heeft hij al snel door dat er iets naars in het huis schuilt. Het lijkt verbonden te zijn met Courtney.

“Het ding dat me geraakt heeft, valt op de grond en ik hoor glas breken. Mijn God, wat doet dat pijn! Ik kijk omlaag en zie een ingelijst portret van Courtney.” Carrie Jones en Steven E. Wedel

Amy en Alan moeten samenwerken om Courtney te helpen. Ze zullen de strijd moeten aanbinden met de kwade kracht, die bijna iedereen negatief beïnvloedt.

Voor De geest in de rivier hebben Carrie Jones en Steven E. Wedel de handen ineengeslagen, en daarmee een heel erg spannend boek afgeleverd.

De geest in de rivier doet me een beetje denken aan een griezelfilm. Zo eentje waar je naar kijkt met een kussen op schoot. Zodat je er achter kan wegkruipen omdat je het eng vindt, en er vervolgens toch overheen kijkt omdat je niets wilt missen.

In het boek worden diverse paranormale verschijnselen en vaardigheden samengebracht, waardoor het, wat mij betreft, een bijzonder verhaal is geworden. Een verhaal dat soms behoorlijk huiveringwekkend is.

Naast alle spanning is er ook ruimte voor liefde, familie en vriendschap. De omgeving waarin de personages zich bevinden, wordt omhuld door iets duisters. Alle personages worden hierdoor beïnvloed, maar het heeft niet op iedereen dezelfde uitwerking.

Amy heeft een bijzondere connectie met haar moeder, die zich door het verhaal heen ontwikkelt. Het wordt steeds een beetje duidelijker hoe het nu zit. Het is mooi om te lezen hoe Amy de gelegenheid krijgt, om haar visie hierop, bij te stellen.

De geest in de rivier bezorgt je kippenvel en is naar mijn idee een echte aanrader. Wat ik een klein minpuntje vond, was dat er in het ebook, wat kleine foutjes stonden, waardoor ik even werd afgeleid. Maar ik heb zo ontzettend van dit boek genoten, dat ik het toch 5 sterren geef.

Deze recensie schreef ik voor, en is terug te vinden op, de blog In de Boekenkast: https://indeboekenkast.com

Reacties op: Griezelig spannend

De geest in de rivier - Carrie Jones Steven e Wedel