Spannende New Adult

sheila_hjv_inbooks 15 oktober 2019
Hij wil haar, koste wat het kost. Ze is hem immers wat verschuldigd. In Genadeloze Koning van Meghan March zal Keira een schuld moeten inlossen bij Lachlan Mount.

Keira kan de whiskey distilleerderij, die ze van haar vader heeft overgenomen, nog maar nauwelijks draaiende houden, na het verraad van haar overleden man. Brett heeft haar zowel privé als zakelijk bedrogen. Waarom zag ze niet dat hij een oplichter was?

Net als ze denkt dat het allemaal niet erger kan worden, treft ze Lachlan Mount in haar kantoor aan. Mount duwt een schuldbekentenis van Brett onder haar neus. Hij heeft, zonder dat Keira het wist, een hoop geld van Mount geleend en de betalingstermijn is verstreken.

“Alles wat ik wil, is in bed kruipen en gaan slapen. Maar dat voelt alsof ik hem laat winnen en dat wil ik niet zomaar. Ik ben de duivel onder ogen gekomen en ik ben er ongeschonden vanaf gekomen. Dat is in elk geval een kleine overwinning, toch?” Meghan March

Keira heeft het geld niet. Maar Mount wil ook geen geld. Hij wil Keira. Hij wil haar bezitten, totdat hij vindt dat de schuld is voldaan. Wat wil deze, letterlijk, levensgevaarlijke man hiermee bereiken?

Genadeloze Koning van Meghan March is een new adult verhaal in een nogal ongewone setting. Maar juist die setting geeft het verhaal wat extra’s.

Alles wat we van Lachlan Mount weten, is wat mensen aan Kiera verteld hebben: hij is gevaarlijk en deinst nergens voor terug. We krijgen nog niet echt een inkijk in zijn leven. Normaal gesproken zou ik dat jammer vinden, maar in dit geval is dat een goede keuze. Het draagt namelijk bij aan de spanning en het mysterie rondom Mount.

Over Keira weten we al veel meer. Haar verhaallijn wordt goed opgebouwd. Haar teleurstelling over haar overleden man en de manier waarop ze haar hoofd boven water probeert te houden, zijn goed in het verhaal verwekt. Ook haar boosheid over hetgeen Mount met haar doet, en haar schaamte over het feit dat ze daar eigenlijk ook van geniet, zijn goed uitgewerkt.

Eerlijk gezegd moest ik even over het feit, dat Keira onder dwang bij Mount was, heenstappen. Waardoor Genadeloze koning me niet direct pakte. Maar door de manier waarop het verhaal zich ontwikkelde, kon ik dat al snel naast mij neerleggen.

Naar het einde toe wordt Genadeloze Koning steeds spannender en laat Meghan March je achter met een zeer verrassende cliffhanger. Genadeloze Koning krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks