Hartverwarmend en positief

sheila_hjv_inbooks 22 augustus 2019
In Gevallen Dromen - Ivy Years 1 van Sarina Bowen valt Corey als een blok voor haar buurman, maar hij valt vast niet voor een vrouw zoals zij.

Corey verhuist naar Harkness College, waar ze gaat studeren. Alleen niet op de manier die ze in gedachten had. Ze zou deel uit gaan maken van het ijshockeyteam, haar grote droom zou eindelijk uitkomen. Maar na haar ongeluk kan dat niet meer. Nu moet ze de campus in een rolstoel betreden.

Toch is ze blij dat ze door de verhuizing kan ontsnappen aan de betutteling van haar moeder. Zeker wanneer blijkt dat ze een hele mooie kamer heeft, die ze deelt met een hele leuke huisgenoot. Om over de knappe overbuurman, Adam Hartley, nog maar te zwijgen.

“Alles waar ik over droomde, deed hij met Stacia en niet met mij. En toen ik probeerde te bedenken waarom dat was, brak mijn hart in nog kleinere stukjes. Het klopte gewoon niet in mijn hoofd, want ze was gewoonweg verschrikkelijk. Beeldschoon en verschrikkelijk.” Sarina Bowen

Corey en Hartley raken bevriend. Doordat ze veel tijd met elkaar doorbrengen, krijgt Corey gevoelens voor Hartley. Hartley heeft echter al een vriendin. Een hele knappe vriendin zelfs. Daar kan ze nooit tegenop. Is alleen vriendschap wel genoeg voor Corey?

Laat ik beginnen met te zeggen hoe geweldig ik het vind dat Sarina Bowen, met Gevallen dromen, een feelgood boek heeft geschreven waarin het hoofdpersonage een beperking heeft. Een boek dat, ondanks alle obstakels die Corey moet overwinnen, een hele positieve sfeer uitademt. Een boek met een hoofdpersoon die net als ieder ander verliefd wil worden en een volwaardig leven wil leiden.

Sarina Bowen heeft het proces dat Corey doormaakt, om zichzelf opnieuw te vinden, mooi omschreven. Zeker wanneer Corey ontdekt wat dat, voor haar, eigenlijk precies inhoudt.

Daarnaast is het ook erg leuk om met Corey en haar vrienden, in het leven op de Campus te duiken. De campus wordt beeldend omschreven, waardoor je het idee krijgt dat je er zelf rondloopt. Op weg naar een college, de eetzaal en natuurlijk naar een van de vele feestjes.

Gevallen dromen is een verhaal waarin je begrip hebt voor het feit dat de personages rondom Corey haar willen beschermen. Terwijl je tegelijkertijd begrijpt dat Corey zich daaraan wil ontworstelen. Sarina Bowen schreef een verhaal vol liefde waarin de romantiek voldoende ruimte krijgt.

Wat een fijn boek en hartverwarmend boek om te lezen. De sfeer, de schrijfstijl en de personages stralen iets positiefs uit. Dan neem je de kleine taalfoutjes voor lief en sla je het boek tevreden dicht. Ik geef Gevallen dromen 4.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks