Liefde op het eerste gezicht

sheila_hjv_inbooks 04 oktober 2019
De cover van Hallo Teckel Tom was liefde op het eerste gezicht voor mij. Tom straalt liefde, verlegenheid, nieuwsgierigheid en ondeugd uit. Precies dat, wat bij een puppy hoort.

Teckel Tom woont met mama Moeps en zijn broertjes en zusjes, in een doos met een lekkere zachte deken, bij hun baasje. Poes Pluis woont daar ook. Tom is blij met zijn warme plekje in de doos bij zijn mama.

Op een dag wordt er aangebeld en kijken er ineens vreemde gezichten in de doos. Tom gaat verhuizen. Weg bij mama Moeps en weg bij alles wat hij fijn vindt.

Tom gaat met twee mijnheren mee naar Saar. Saar zegt dat zij zijn nieuwe baasje is. Tom vindt het allemaal reuze spannend. Zullen deze nieuwe gezichten wel lief voor hem zijn?

Hallo Teckel Tom is geschreven door Bette Westera met illustraties van Noƫlle Smit.

Hallo Teckel Tom is een mooi en groot hardcover boekje met stevige bladzijden. De illustraties zijn vrolijk en lief. De tekst spreekt tot de verbeelding, en samen met de fleurige tekeningen, zal het verhaal jonge kinderen zeker aanspreken.

Het is leuk dat je Tom, door zijn tekening, ook tussen zijn broertjes en zusjes herkent. Je kan duidelijk aan zijn kopje en oogjes zien dat hij al die nieuwe dingen toch wel een beetje eng vindt.

Hallo Teckel Tom kun je samen met jouw kinderen lezen. Gewoon omdat dat leuk is, of wanneer er een puppy in huis komt. Kinderen kunnen door Tom leren dat honden dingen ook eng kunnen vinden, dat ze lief voor dieren moeten zijn en goed voor ze moeten zorgen.

Hallo Teckel Tom is een liefdevol boekje, en de eerste in een serie, over hondjes en familie, in welke samenstelling dan ook. Ik geef Hallo Teckel Tom 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks