Laatste deel van de Full Moon serie

Ben je ook zo benieuwd hoe het nu echt zit tussen Karen en Mike? In het zesde en laatste deel van de Full Moon serie, Kies voor altijd, vertelt Stefanie van Mol hun verhaal.

Het verhaal start 8 jaar geleden. Mike heeft net, door een auto-ongeluk, in één klap zijn vriendin, zijn jongere broer en zijn beste vriend verloren. Hij reed die noodlottige avond en die fout zal hij zichzelf nooit vergeven. Hij neemt zich voor om nooit meer iemand toe te laten in zijn hart.

Gelukkig heeft hij net een baan gekregen als beveiliger van de band Full Moon. Hij ziet dit als het begin van een nieuw leven. Voordat hij daaraan begint wil hij zich nog één keer laten gaan. Naar de club, wellicht een drankje en waarschijnlijk een stomende onenightstand. Wanneer hij Karen ziet weet hij dat die met haar zal zijn.

Karen gaat samen met haar beste vriendin, Camille, vakantie vieren in het appartement van haar ouders. Daarna zullen ze allebei met hun studie starten.

Voordat ze op vakantie gaat wil ze nog even een paar dingen von zich af schudden. Vooral de aan-uit relatie met haar vanaf nu ex-vriendje, die haar elke keer dumpt voor een ander en dan weer bij haar terugkomt. Ze heeft er genoeg van. Ze wil gewoon lekker een avondje uit en een eenmalige vrijpartij met een sexy man. Al snel is duidelijk dat Mike die man zal zijn.

“Die sms van Mike zorgde ervoor dat ik besefte dat ik voor hem echt niets betekende. Het deed pijn, ongelofelijk veel pijn, maar ik was niet van plan mijn leven te laten verzieken door iemand die duidelijk niets om me geeft.” Stefanie van Mol

Na de onenightstand blijkt echter dat Mike en Karen niet goed bij elkaar weg kunnen blijven. Maar Mike houdt Karen elke keer toch opeens weer op afstand. Durft Mike zijn muur voor Karen te laten zakken en heeft zij voldoende geduld om daarop te wachten?

Kies voor altijd van Stefanie van Mol is het slot van de Full Moon serie waarin de lezer eindelijk beter kennis mag maken met Karen en Mike.

In Kies voor altijd duikt Stefanie van Mol terug in de tijd, ongeveer vanaf het punt waar deel 1 van de serie is begonnen. Doordat we door de serie heen al wel wat over Karen en Mike hebben kunnen lezen, is een deel van het verhaal al redelijk bekend. Alleen zien we het nu door de ogen van Karen en Mike. Voor mij was dat soms iets teveel herhaling van wat ik al gelezen had. Wellicht komt dat doordat ik alle delen redelijk kort na elkaar heb gelezen en vindt iemand waarbij daar meer tijd tussen heeft gezeten dat juist prettig.

Vanaf het moment dat we in het heden belanden, pakt Stefanie van Mol mij weer volledig in. De manier waarop zij een verhaal weet te vertellen is erg aansprekend. Het is vlot, duidelijk en boeiend.

Gedurende het lezen van de Full Moon serie was ik al erg benieuwd hoe het nu precies tussen Mike en Karen zat. Het is fijn dat we daar in Kies voor altijd achter kunnen komen. Ook wordt er nog wat meer verteld over de andere leden van de Full Moon familie.

Als ik de hele serie in een aantal woorden zou moeten omschrijven dan zouden die waarschijnlijk zijn: liefde, passie (new adult stijl), spanning, vriendschap en familie.

Met Kies voor altijd heeft Stefanie van Mol een passend slot van een heerlijke serie afgeleverd. Hopelijk komen we deze Full Moon familie nog eens een keer tegen in haar nieuwe verhalen. Kies voor altijd krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks