Ontzettend mooi new adult verhaal

sheila_hjv_inbooks 05 oktober 2019
In Kom naar huis vindt Hannah haar droombaan. Is haar nieuwe baas ook haar droomman?

Hannah moet haar leven opnieuw opbouwen. Ze is niet langer bij de gewelddadige Noud, van wie ze nog moeilijk kan loskomen. Hannah zal zichzelf bij elkaar moeten rapen. Maar ze is door haar jeugd en haar ex gebroken en het is niet eenvoudig om daar bovenuit te stijgen. Niet in de laatste plaats omdat Noud haar verminkt heeft.

Hannah weet een baan te bemachtigen bij de uitgeverij waar ze altijd al heeft willen werken. Haar eerste gesprek met haar nieuwe baas was ongemakkelijk, maar het is gelukt. Haar baas blijkt de knappe Luc Wennam te zijn. Luc heeft net zijn relatie verbroken omdat zijn ex hem bedroog.

“Meneer Wennam glimlachte vriendelijk en hield zijn hand nog steeds op Hannahs schouder. Met zijn duim wreef hij in de buurt van haar nek. Het gaf haar rillingen. Fijne rillingen. Toch voelde ze zich er ongemakkelijk bij. De afgelopen tijd had ze niet eens gedacht aan de mogelijkheid .....” Emma Anna

Luc heeft duidelijk interesse in Hannah en hij probeert haar over te halen om met hem uit te gaan. Alhoewel Hannah erg bang is om weer wat met iemand te beginnen, gaat ze hier op in. Er bloeit iets op tussen de twee. Toch ligt het verleden van zowel Luc als Hannah dwars. Kan Hannah zich, ondanks haar trauma’s, openstellen voor Luc? En wat als het verleden van Luc aan de deur klopt?

Kom naar huis van Emma Anna (wat overigens een pseudoniem is) is zo een boek, dat je gewoon niet weg kan leggen.

Emma Anna heeft een new adult boek geschreven, met een erg aangrijpende verhaallijn over huiselijk geweld. Waarin ze, met Hannah, overtuigend een gepest meisje en een mishandelde vrouw heeft neergezet. Een vrouw die daardoor overbleef met een vertekend zelfbeeld.

Kom naar huis start met een meeslepend stukje uit het leven van Hannah, en een stukje uit het leven van Luc. Het geeft vooral bij Hannah een rauwe inkijk in haar verleden. In de loop van het verhaal, wordt steeds een beetje meer prijsgegeven over Hannah en Luc.

Luc is een beetje een player geweest en heeft niet altijd de beste keuzes gemaakt, maar hij is, door aantal gebeurtenissen, veranderd. Luc is een innemend personage, waarvan je merkt dat hij nu wel het juiste wil doen. Hij houdt natuurlijk wel een aantrekkelijk ‘duister’ randje.

Het is echter vooral het personage van Hannah dat mij heeft weten te raken. Niet alleen door haar verhaal, maar ook door haar karakter, haar gevoelens en de manier waarop ze zichzelf probeert terug te vinden. Wat mij betreft blijft het bijzonder als een auteur een personage weet te creëeren dat zo onder jouw huid kruipt.

Kom naar huis is een geweldig new adult verhaal. Over het einde zou ik een heleboel willen zeggen, maar ik wil het slot niet prijsgeven. Dus ik hou het op: wat? Onder andere omdat Hannah mij echt geraakt heeft, geef ik Kom naar huis 5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks