Passie en spanning

sheila_hjv_inbooks 16 oktober 2019
Rebelse Koningin van Meghan March is het tweede deel in de Mount trilogie en het vervolg op Genadeloze koning. Wanneer zal haar schuld aan hem zijn ingelost?

Lachlan Mount is opgegroeid in pleeggezinnen en dat waren vaak niet de beste adressen. Zijn jeugd is een harde leerschool geweest, en nu zal hij nooit meer de controle uit handen geven. Zelfs niet aan haar. Hij zal de koning van New Orleans blijven, ongeacht wat hij daarvoor moet doen.

Keira vraagt zich af hoe ze ooit van Mount afkomt, zeker nu haar schuld bij hem alleen maar groter lijkt te worden. Maar ze zal zich niet door hem laten breken. Hij mag dan misschien haar lichaam bezitten. Haar hoofd en hart blijven van haarzelf. Zelfs wanneer ze hem vreest, zal ze weerstand blijven bieden.

“Ik heb het gevoel dat Mount me zojuist meer van zichzelf heeft laten zien dan ooit tevoren en ik weet niet wat ik moet met die informatie. In deze situatie heeft Mount duidelijk het meeste goud en maakt hij dus de regels. Maar goed en fout lijken niet echt dingen te zijn waar hij veel om geeft.” Meghan March

Keira en Mount doen hun uiterste best om elkaar mentaal op afstand te houden, zodat er geen gevoelens ontstaan. Gevoelens die onmogelijk en gevaarlijk zijn.

Met Rebelse koningin heeft Meghan March een spannend tweede deel in de Mount trilogie gescheven.

Ze weet die spanning er zeker in te houden. Na de enorme cliffhanger aan het eind van Genadeloze koning, kan je niet wachten om verder te lezen in dit vervolg.

Je wil weten hoe de confrontatie, die Keira had, is afgelopen. Maar in plaats van daarmee te beginnen, duiken we eerst in het verleden van Mount. Een verleden dat overigens net zo spannend is. Pas hierna komen we er achter hoe het Keira is vergaan.

In tegenstelling tot het eerste deel, leren we Mount, in Rebelse koningin, een stuk beter kennen. Zo ontdek je onder andere dat Mount toch echt een meedogenloze man kan zijn, maar zijn zwak voor Keira maakt hem kwetsbaar. Dit levert een heel nieuw spannend element op.

Keira wordt heen en weer geslingerd in haar gevoelens. Dat is in Rebelse Koningin duidelijk voelbaar gemaakt. Voorts is het feit dat het hoofd en het lichaam van Keira, allebei iets heel anders willen, goed door het verhaal heen gevlochten.

Ook dit tweede deel van de Mount trilogie, heeft naast de passionele verhaallijn, een spannend verhaallijn. Meghan March doet het met Rebelse koningin gewoon weer: ze laat je achter met een cliffhanger van formaat. Ik geef ook dit deel 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks