In het boek van Maren Stoffels is Roomservice een service die je liever niet ontvangt.

Linne gaat met haar nieuwe vrienden naar het luxueuze vijfsterrenhotel, Riverside. Ze gaan daar de verjaardag van Kate vieren. De vader van Kate heeft twee kamers voor hen gereserveerd. Één voor Linne en Kate en één voor Lucas en Fender.

Linne heeft er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant wil ze Kate niet in de steek laten, en wil ze graag een keer logeren in zo een mooi hotel. Maar aan de andere kant wil ze eigenlijk geen heel weekend met Fender doorbrengen. Hij heeft duidelijk een hekel aan haar.

“Ik leek wel gek door zo dicht achter haar te rijden. Wat als ze me had gezien? En wat deed hij daar ineens? Ik vraag me af of hij de brief al heeft gelezen. Gisteren heb ik hem op de post gedaan, precies op tijd voor het weekend. Zou hij hebben gehuild bij het lezen, net als ik?” Maren Stoffels

Toen Linne besloot om toch te gaan, wist ze niet dat haar vrienden een groot geheim met zich meedragen. Een geheim dat hun hele weekend op zijn kop zal zetten.

Maren Stoffels heeft met Roomservice een spannende young adult thriller geschreven.

Het verhaal laat je raden naar het geheim van de vrienden. Je wilt graag weten wat er is gebeurd. Soms wekt het boek de illusie, dat de oplossing voor de hand liggend is, dat je nu wel snapt wat er is gebeurd. Maar dan blijkt dat toch niet het geval te zijn, en wordt je uiteindelijk alsnog nog verrast.

Roomservice volgt een prettig tempo. De informatie wordt goed verdeeld over het verhaal en geeft de lezer hiermee voldoende ruimte om zelf mee te denken. Je krijgt de gelegenheid om te speculeren, om vervolgens weer in de volgende aanwijzing te belanden.

In de eerste plaatst wil je natuurlijk vooral een goed verhaal lezen. Maar ik vind het altijd zo fijn als er dan ook nog eens aandacht is besteed aan de vormgeving van een boek. Ik las een papieren exemplaar van Roomservice, en vond hier allemaal leuke aandachtspuntjes in terug. Dit geeft het boek, wat mij betreft, echt iets extra’s.

Roomservice is het eerste boek dat ik las van Maren Stoffels, maar dat zal zeker niet het laatste zijn. Ik geef dit verhaal in ieder geval 4 sterren.

Deze recensie schreef ik voor, en is terug te vinden op, de blog In de Boekenkast: https://indeboekenkast.com

Reacties op: Spannende Young Adult Thriller

Room Service - Maren Stoffels
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99 Bestel het e-book € 9,99