Mooi paranormaal liefdesverhaal

sheila_hjv_inbooks 28 oktober 2019
De zomervakantie van Hannah, in Schaduw van de tijd van Jen Minkman, wordt niet zo rustig als ze had gedacht.

Na jaren kan Hannah eindelijk weer naar het vakantiehuisje van haar moeder. Haar ex wilde daar nooit naartoe, maar nu het uit is staat niets haar in de weg. Samen met haar tweelingbroer Ben, wil ze daar heerlijk genieten van haar vrije tijd. Hopelijk ziet ze ook haar vrienden uit het Navajo-reservaat weer.

Met haar vriendin Emily is alles gelijk weer als vanouds. Maar met Josh, de vriend van haar broer, is het een heel ander verhaal. Hij is niet meer het jongetje dat ze ooit kende, maar een hele knappe, volwassen versie daarvan. Ze voelt onmiddellijk de aantrekkingskracht. Josh lijkt soms met haar te flirten, om vervolgens weer afstand te nemen. Ook krijgt Hannah ineens hele enge nachtmerries over Josh en de Navajo’s.

“In plotselinge paniek keek ze Josh hulpzoekend aan. Dat hielp echter niets, want hij keek tot haar verbazing net zo paniekerig terug. Hij beende naar haar toe, hield toen halverwege in en scheen zich te bedenken. Hij bleef op een paar passen afstand van haar staan, duidelijk in conflict met zichzelf.” Jen Minkman

Haar dromen lijken door te dringen tot haar echte leven. Ze weet soms niet meer wat echt en wat een droom is. Ze voelt een dreiging en is bang dat ze gek wordt. Wat is er toch aan de hand met die dromen?

Schaduw van de tijd van Jen Minkman is een mooi paranormaal liefdesverhaal dat je meeneemt in een andere cultuur.

Het verhaal voelt respectvol, naar onder andere cultuur, natuur en diversiteit. Dat blijkt ook uit de manier waarop de personages met elkaar omgaan. De vriendengroep die ontstaat is niet alleen tolerant, ze hebben ook interesse in elkaar, hun omgeving en de Navajo cultuur.

Het liefdesverhaal van Josh en Hannah is innemend, ontroerend en blijkt uit vele lagen te bestaan. Ook de bijzondere band die Hannah met haar broer Ben heeft, voegt iets moois toe aan het verhaal. Maar eigenlijk zijn alle personages hartverwarmend en heel fijn om over te lezen.

De dreiging die rondom Hannah lijkt te hangen, brengt balans in het boek. Het zorgt voor de juiste hoeveelheid liefde en spanning. De duistere dromen die doorwerken in het echte leven geven het boek, hier en daar, een beklemmende, en soms ook griezelige, sfeer.

Het is bijzonder om over de rituelen en tradities te lezen. Je waant je een toeschouwer in een hele bijzondere en interessante wereld. Een wereld waar je, net als de personages, dolgraag meer over wilt weten.

Schaduw van de tijd trok mij tijdelijk in mijn eigen bubbel, waar even niets anders was dan het verhaal van Hannah en Josh. Een bubbel waar ik dolgraag nog een keer in wil zitten. Ik geef Schaduw van de tijd 4.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks