Bestaat perfectie?

In Beacon Heights is alleen perfect goed genoeg. Op Beacon High wil elke leerling de beste zijn. In The Perfectionists van Sara Shepard, bekend van Pretty Little Liars, zal je ontdekken dat al deze ‘perfecte’ mensen behoorlijk wat verborgen houden.

Iedereen wil bevriend zijn met Nolan Hotchkiss, maar niemand lijkt hem aardig te vinden. Sterker nog veel mensen haten hem. Nolan maakt heel wat leerlingen het leven zuur. Hij gebruikt ze, zet ze voor gek, chanteert ze en dumpt ze als oud vuil. Nolan Hotchkiss kun je maar beter te vriend houden.

Voor een schoolproject komen Ava, Parker, Julie, Mackenzie en Caitlin bij elkaar in een groep terecht. Niet echt vriendinnen en waarschijnlijk zouden ze elkaar nooit hebben uitgekozen. Alle vijf hebben ze zo hun eigen problemen. Over een ding zijn ze het echter eens: Nolan Hotchkiss is vreselijk en stuk voor stuk haten ze hem.

Samen fantaseren ze over zijn dood. Hoe ze die moord op een perfecte manier zouden kunnen plegen. Natuurlijk is het alleen een fantasie, want ook al zouden ze wraak willen nemen, Nolan vermoorden gaat echt te ver. Toch?

“Trouwens, niemand had hen die avond met Nolan naar boven zien gaan, daar hadden ze wel voor gezorgd. Niemand zou hen ooit met hem in verband brengen. Het probleem was echter dat iemand het wel had gezien. Iemand die wist wat ze die avond hadden gedaan, en nog veel meer.” Sara Shepard

Wanneer blijkt dat Nolan dood is, vermoord op de manier die zij bedacht hadden, raken ze in paniek. Zij hebben dit niet gedaan. Wie heeft de moord dan wel gepleegd en wie heeft hun gesprek afgeluisterd?

De stijl en uitstraling van The Perfectionists passen uitstekend in de lijn van Pretty Little Liars, de eerdere boeken van Sara Shepard. Je hoeft echter niet bekend te zijn met haar boeken om te kunnen genieten van The Perfectionists.

Zelf heb ik Pretty Little Liars verslonden en keek ik er echt naar uit om The Perfectionists te lezen. Ook nu heb ik weer mogen genieten van een verhaal vol verborgen motieven en intriges.

In The Perfectionists schieten de geheimen als paddestoelen uit de grond. De vijf meiden zijn in een onmogelijke situatie beland. Hoe meer ze alles proberen te verbergen, hoe dieper ze in de problemen raken.

Sara Shepard weet in haar verhalen een onderhuidse spanning te leggen die je telkens opnieuw verrast. Als geen ander kan ze het verhaal op zo’n manier vertellen dat iedereen en tegelijkertijd niemand verdacht lijkt. Bijna ieder personage krijgt wel een schimmige kant mee.

De opeenstapeling van problemen houden je continue in hun greep en het is moeilijk om jezelf niet te verliezen in de raadselachtige wereld van Beacon Heights.

The Perfectionists is misleidend en verwarrend en precies zoals je verwacht bij een boek van Sara Shepard. Ik geef The Perfectionists 4,5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks