Feelgood met humor

Verleidelijk lekker van Madelein Kerseboom is een humorvolle feelgood roman. Wat als dat waar je altijd van hebt gedroomd precies hetgeen is wat je niet gelukkig maakt?

In Verleidelijk lekker komt de droom van Ilse eindelijk uit. Ze krijgt haar eigen column in het tijdschrift Claire. Ilse heeft daar jarenlang naartoe gewerkt en nu is het zover. Even voelt ze zich dolgelukkig maar dan hoort ze dat ze niet zelf mag kiezen waar ze over gaat schrijven. De redactieleden hebben dit al voor haar besloten.

De column gaat Ilses strijd tegen de kilo’s heten. Ze moet voor haar column allerlei dingen ondernemen om af te vallen: personal trainer, dieet etc. Ilse ziet dit niet echt zitten. Ze heeft helemaal geen plannen om af te gaan vallen.

Toch besluit Ilse de uitdaging aan te gaan. Met de hulp van haar beste vriendin Kim gaat ze gezonder eten en ze gaat mee naar de sportschool waar Stef, de vriend van Kim, lesgeeft. Ook gaat ze aan de slag met een personal trainer, Jasper. Dat Jasper best sexy is maakt de training een stukje aangenamer.

“Waarom heb ik geen zin om aan de column te werken? Het was wat ik het liefst wilde, waar ik al dit gedoe voor over heb. Het zit me dwars dat het lang niet zo leuk is als ik van tevoren had gedacht. Die klotestrijd tegen de kilo’s ook.” Madelein Kerseboom

Daarnaast wordt Ilse gevraagd om een reportage over Second Love te schrijven. Weer krijgt ze een opdracht waar ze niet op zit te wachten. Ze vindt Second Love maar niets. Wanneer ze tijdens haar onderzoek dan ook nog iets naars ontdekt, blijkt het werk waar ze altijd van heeft gedroomd haar leven behoorlijk op zijn kop te zetten.

Verleidelijk lekker van Madelein Kerseboom is een frisse roman. Het boek is niet erg dik, maar het verhaal voelt wel volwaardig aan. Na de laatste bladzijde kan je het boek tevreden dicht slaan.

Madelein Kerseboom heeft een prettige manier van vertellen. Ik heb eerder al De Hot Daddy List van haar gelezen en ook nu stelt ze niet teleur. Ze weet met dit boek alweer een glimlach op mijn gezicht te toveren. Ook in Verleidelijk lekker zit een mooie boodschap en wordt deze verpakt in romantiek en humor.

Ilse sluit je al vanaf de eerste bladzijde in jouw hart. Ze laat zich soms overrompelen door de mening van anderen en komt daardoor in situaties terecht die ze zelf niet zou hebben uitgekozen. Sommige situaties zijn zo herkenbaar dat je het ongemak dat Ilse ervaart zelf ook voelt.

De diversiteit van de personages houden het verhaal goed in balans. Enkele collega’s van Ilse zijn tegelijkertijd onuitstaanbaar en hilarisch en dat is zo af en toe ook best lekker om te lezen.

Alle facetten gezamenlijk zorgen voor een fijn en harmonieus boek. Verleidelijk lekker van Madelein Kerseboom is een echte feelgood roman en krijg 4.5 sterren van mij.

Deze recensie schreef ik voor, en is terug te vinden op, de blog In de Boekenkast: https://indeboekenkast.wordpress.com

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks