Alweer een voltreffer

Sigried 05 oktober 2019 Hebban Recensent
Ook in haar vorige romans bewees Moyes al dat ze de rauwe waarheid niet uit de weg gaat. Dat levert soms harde passages op die door de heldere schrijfstijl perfect in balans worden gehouden met de rest van het verhaal. Wanneer ze op het einde de verschillende plotlijnen samenbrengt, komt haar feelgood-achtergrond alsnog helemaal naar boven. Dat levert een stijlbreuk op, maar kon mijn plezier niet bederven.

De sterrengever is een even spannende als ontroerende historische roman met inspirerende personages en boeiende verhaallijnen. Met haar heldere, humoristische stijl creƫert Moyes situaties die tegelijk herkenbaar en verrassend zijn en haalt ze de geschiedenis naar het heden. Het verbaast me dan ook niet dat de filmrechten al verkocht zijn. Zeker een aanrader!

Meer recensies van Sigried