Verknipt

Silvie Leest 07 oktober 2022
Voor de leesclub van @thrillerlezers las ik het nieuwste boek van Sandra J. Paul: Verknipt.

Zoey raakt zwaargewond bij een roofoverval die compleet uit de hand loopt. Als gevolg van het drama vervreemdt haar man Philip van haar, en lijdt ze zelf aan een zware depressie. Avond na avond dwaalt ze rond in Central Park, tot ze op een dag Vivian tegenkomt. Zij geeft haar moed, kracht en zelfvertrouwen.

Tot Philip aankondigt dat hij haar gaat verlaten, en het sprankeltje hoop dat ze nog over heeft om haar huwelijk te redden, vervliegt. Zoey wordt aan de deur gezet en moet zich noodgedwongen beredderen. Terwijl ze de scherven van haar leven tracht op te rapen, geraakt ze alsmaar dieper verwikkeld in de duisternis die al zolang om haar heen sluimert.

‘Verknipt’ begint met een spannende en mysterieuze proloog, waardoor je meteen verder wilt lezen. Hierna maak je kennis met Zoey, het hoofdpersonage. Ze verliest haar ongeboren kind tijdens een roofoverval en vanaf dit moment werd ik helemaal meegezogen in het verhaal.

Het is enorm heftig wat Zoey meemaakt en je leeft dan ook vrij snel mee met dit personage. Gelukkig ontmoet ze Vivian en hier heeft ze veel steun aan. Maar dan verlaat Philip, haar man, haar en de wereld van Zoey stort nog meer in. Ze klampt zich helemaal vast aan haar nieuwe, beste vriendin.

Sandra J. Paul weet met dit boek een heel spannend en psychologisch verhaal neer te zetten. De opbouw is perfect en je voelt al vrij snel dat er vreemde dingen aan de hand zijn. Het is moeilijk om hier meer over te vertellen zonder spoilers weg te geven...

Ondanks dat ik niet teveel kan verraden is mijn conclusie dat dit verhaal tot het einde goed in elkaar steekt, want telkens denk je te weten hoe het zit. Maar is dit wel echt zo?

Na een tijdje had ik wel een beetje een vermoeden hoe het verhaal zou gaan lopen, maar toch was ik verrast door het einde. Deze vond ik behoorlijk heftig en toen ik het boek dichtsloeg moest ik het gevoel dat ik hierbij had ook echt even laten bezinken. Pluspunten voor Sandra, dus!

‘Verknipt’ is een hele sterke psychologische thriller en zeker een dikke aanrader als je hier van houdt!

Beoordeling: 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest