minder dan ik mij herinnerde

Simpleton1970 16 juni 2019
Ik had het boek tien het uitkwam al gelezen en ik vond het toen geweldig. Bij het herlezen vond ik het toch een stuk minder. De personages blijven zo vlak. Je voelt de diepte van de vriendschap helemaal niet. De aantrekkingskracht die het groepje studenten in het begin op Richard heeft nog wel een beetje, maar daarna moet je maar geloven dat ze echt goede vrienden zijn. Natuurlijk hoort het ook wel in het verhaal dat Richard altijd een beetje de buitenstaander blijft, maar helaas vind ik de andere nogal oppervlakkig.
Julian is het ergste, het ene moment een elitaire, kille afstandelijke man en later een verstrooide, argeloze lieverd en vaderfiguur, het lijken 2 totaal verschillende personen.
3 sterren dus, terwijl ik het voor het herlezen zeker 4 sterren zou hebben gegeven.

Meer recensies van Simpleton1970