Lekker lezen en genieten!

Sonja Hubregtse 28 maart 2022
Hoewel de titel in mijn ogen wat zoetsappig aandoet, heeft Christie Barlow een zeer amusant feelgood-boek neergezet. Welkom thuis in Love Heart Lane is het eerste deel van deze veelbelovende reeks.

De schrijfster heeft ervoor gezorgd dat alle elementen van een goede feelgood in het boek verwerkt is. Er is verdriet, vriendschap, liefde en vooral…de lezer krijgt een goed gevoel! Het boek leest vlot en heeft een leuke verhaallijn. Hoewel de afloop enigszins voorspelbaar is, doet dit geen afbreuk voor de rest van het boek.

Christie Barlow heeft een prima balans gevonden in het aantal personages. Niet te veel aangezien dit verwarrend kan zijn, maar ook niet te weinig zodat het eentonig kan worden. Hoewel je het hoofdpersonage en enkele bij-personages goed leert kennen, diept de schrijfster ze niet tot in detail uit. Dat is enigszins jammer, want zo blijven ze wat op de oppervlakte.

Het verhaal zelf is goed opgebouwd. Wanneer een bepaalde situatie afgerond is, komt er weer iets op het pad van de hoofdpersonage. Hoewel de situaties een beetje voortkabbelen en er niet echt uit knallen, zal de lezer nieuwsgierig blijven naar wat er verder nog komen gaat en houdt het verhaal de aandacht zeker vast. De knusse, kneuterige omgeving (zowel streek als de mensen in het dorp) zijn prettig omschreven waardoor je de ambiance daar als lezer echt proeft. Wat een gemoedelijke sfeer is er tussen de inwoners onderling!

Christie Barlow heeft een knappe manier gevonden om het verleden, heden en de toekomst met elkaar in één verhaal te verweven. De opbouw naar de romantische momenten heb ik wel gemist. Ik had meer emotie en romantiek verwacht. Maar al met al een heerlijk boek waardoor ik al uitkijk naar de volgende boeken.

Meer recensies van Sonja Hubregtse