Het is natuurlijk super leuk om het script te hebben van je favoriete film! Maar is het boek op zichzelf ook het lezen waard? Mis je iets als je het boek niet heb gelezen?

Ik vind van niet.

Het speelt zich vooral af in de muggle-world, waardoor je een stuk minder dat 'magische' gevoel heb. Dat kan natuurlijk ook komen doordat de locaties slechts benoemd worden aan het begin van de scene, in plaats van dat de omgeving gedetailleerd beschreven wordt.

Het boek functioneert meer als een introductie voor nieuwe personages, zoals Grindelwald, Leta, Theseus, en Nagini, dan dat het ons laat zien hoe iedereen zich ontwikkeld.

Doordat dit boek vooral draait om de dialogen is het zeer makkelijk te lezen en dat vindt ik een pluspunt. Hierdoor blijf je ondanks dat er niet zo veel spannends gebeurd toch in het verhaal zitten.

Het boek is leuk om te lezen als herhaling van de film, maar ik denk niet dat je er zoveel plezier van heb als je film nog nooit heb gezien.
Dus is de screenplay 'better on screen'? Yes it is.

Reacties op: Screenplay: better on screen?

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald - The Original Screenplay - J.K. Rowling